5 oktober 2011

En, två, tre, fyra?
Goddagens på er!
Har haft en riktig bra början på dagen. Gick upp som värsta hurtbullen redan klockan 07.00! Gofflade ned mej i soffan under pläden och glodde på morgon-tv.
Klockan 9.00 infann sej otippat en trött period och jag bytte soffan mot sängen, tvärsomnade och sov till 12.00!
Drömde en hemsk dröm! Jag satt på en brygga vid vattnet med Mac Booken i knät och Iphonen i handen. Plötsligt kommer en jättebåt och gör vågor stora som hus. Jag kämpar för att hålla mina älskade Applebebisar torrskodda, håller händerna högt upp i luften.  Det värsta var att hela min familj, inklusive mormor var ombord på båten och bara skrattade åt mej där jag satt dyngsur och ledsen. Förtvivlad över att både datorn och telefonen var blöta. Vaknade svettig, fick aldrig reda på om dom klarade sej.
Analys på detta? Någon? Ska jag ringa psyket nu eller meddetsamma?

Så hittills har jag inte gjort så mycket mer än ätit frukost och duschat. Jo, jag har mailat lite bilverkstäder för att få fram det billigaste priset på kamremsbyte. Våran Megane är i stort behov av det och det är inte roliga utgifter! Bra Bil ska ha 11 700:-!  Märkesverkstäder är dyra! Mekonomen "bara" 7600:-.
Min nästa bil ska jag leasa, då slipper man alla dyra kostnader på service och annat nödvändigt.
Jobb i natt, två nätter med bästa Anne. Ska bli kul som vanligt. Pia jobbar i andra huset. Vi måste ha ett litet möte i natt. Planera Ullaredsresan. På söndag bär det av igen, ska bli kul. Vi som åker är Anne, Pia, jag och en vän till Anne. Jag ser fram emot ett par dagar med mina rara kollegor. Synd bara att inte fina Mia hade möjlighet att hänga med denna gång. Men det går fler tåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar