30 oktober 2011


Guten morgen!
Nattens arbete går till historien. Jag skyller på vintertiden, tänk att ynka EN timme kan ställa till det så.
Århundradets segaste natt!
Satt och tittade på mitt lilla skötebarn, Iphonen vid det magiska klockslaget.
02.59......padam blev 02.00, grattis en timme till!
Pensionärerna blev förvirrade framåt morgonkvisten och ville upp. Inte lätt att förklara för dom "det är vintertid nu, vi har ställt om klockan".
På morgonen kom dagpersonalen med tindrande ögon och var lyriska över att dom fått sova en timme längre.....kul för er!

Väl i hemmet så blev det raka vägen till sängen utan att vare sej passera kylskåp, dator eller dusch.
Nu har jag sovit gott och vaknade kanske lite väl i tidigaste laget. Gör inget kan snarka en stund på kvällen innan avfärd igen.

Idag kommer alla mina småtofsar hem på söndagsmiddag! Vi ska grilla lågprisentrecote från Willys och jag tror det kommer bli en trevlig kväll.

Nu känner mej redo för lite söndagsskvabb.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar