4 oktober 2011

Roliga svampar och en rolig katt

Precis när jag knäppte kom det en katt i vägen!
 Vi tog oss en tur i svampskogen i dag Gustav och jag. Behövde bara gå två meter så var vi framme.
Hela våran gräsmattan är full med roliga svampar i alla dess färger och former.
 Tänkte jag skulle testa min nya kamera med lite närbilder på dessa svampar.
Men som ni ser.....Gustav skulle vara med på nästan varenda bild!
Skitstolt fjällskivling?
 Familjen Megakantarell? Genmanipulerade eller?
 Jaha, där kom han igen!
 och igen.......
 Han hade jättekul Gustav!
 Avlång snöbollschampinjon?
 Svampintresserad katt.....igen!
 Toppmurkla?
 Så var mamma klar med med fotojobbet, då kan vi gå in.....
Men först tvättar vi tassarna.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Såg nu i bloggen att jag helt missat Rolfs kalas!!!
    Hur kunde jag göra det? Jo, för att jag är helt lost in space och knappt vet vilken dag det är, än mindre månad och år....
    Finns mycket läsning för mig att göra... har inte hunnit läsa på läääänge!
    Jag skulle be dig fylla i en enkät vi gör i vår kurs i skolan och tänkte att jag kan lägga in den här, så kanske du kan be dina läsare att fylla i oxå! Den handlar om användarcentrerad systemering!
    Låter jätte intressant va?

    https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dE9yamtHbWdseXVzX01WcDFNVmljcEE6MQ

    Tack till alla som fyller i den, det hjälper oss att få VG i detta ämne ;)

    KRAM
    Hälsa och gratta Rolf och be om ursäkt för att jag missade hans födelsedag! Jag fick iof ingen inbjudan, men jag antar att man hade lov att storma huset om man velat! Kram igen

    SvaraRadera