8 oktober 2011

Ullared!

Redan kväll och jag kliar mej i huvudet och undrar:"Vart tog den här dagen vägen?"
Maken och jag har dinerat nu. Jag gjorde en potatisgratäng och till det en bit ryggbiff. Mycket gott. Ett väldigt liten slatt rödvin slank också ner. Rester från förra lördagen, bidde varsitt litet glas.
Ett väldigt fin, dyrt vin jag släpade hem från Toscana i maj 2008. Jag och lilla mamma var på bussresa i 11 (??!!) dagar. Jag älskar Italien, vilken mat, vilka viner! 

Nu ska jag börja packa, fast det är inte så mycket som ska med. Kläder, tandborste, lakan. Eller var det dom tre p:na. passa, pengar, piljetter.
Piljetter behövs inte, vi har fri väg via utgången och vakterna in, kallas VIP-entre eller kontakter rätt och slätt. Rätta kontakter!
Hur ska det gå?
Kommer inte hem förrens på tisdag eftermiddag. Oj, fick just ett sms från kartläsaren i Ullaredsexpressen, där stod att vi skulle åka 7.30!
Blir att lägga sej tidigt och verkligen hoppas att man kan somna. Inatt låg jag och glodde i taket till 3.00-tiden.

Om två veckor åker jag igen. Då med mina köpstarka släktingar, svägerskor och annat löst folk.
Då ska jag inte handla något utan lämna tillbaka det jag handlar nu i helgen. 
Dags att packa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar