12 oktober 2011

Pytt i pannan!


Jag anar att ni sitter som på nålar och väntar på finfina bilder från min husmorssemester med destination Ullared.
Kanske är mest nyfikna på jag har fyndat? Lugn bara lugn, det kommer. Kanske framåt kvällningen. Tar en himla tid att ladda upp alla bilder.
I kväll kommer kanske Emilie hit och då vill jag inte sitta med datorn i knät utan bara umgås med henne. Har inte träffat henne sen i lördags! Ren och skär katastrof, i morgon kommer Erika och då blir jag en glad mamma.

Var lite trött på jobbet i natt, med all rätt. Att shoppa och åka bil i 50 mil för att sedan gå nästan omgående till jobbet sliter.
Var tidigt på jobbet också, vi hade nattmöte med nya  chefen klockan 19.30.
Ett bra möte! Den här chefen vet vad vi snackar om eftersom hon själv har arbetat natt på ett äldreboende, dessutom med mej under ett par år. Vi hade mycket kul ihop.

Var liksom det här snacket:
"Det ska vara lugnt på natten", 
"Ni ska inte göra ett dugg mer än ni behöver", 
"Ni får lägga upp benen och vila er, bara ni har full koll på larmet", 
"Ni ska inte väcka någon på morgonen för blöjbyte". 
Vid ev. tjafs med dagpersonalen (som alltid) har vi alltså chefen på vår sida! Kan det bli bättre?
Tror inte det!

Har jobbat 26 år och har haft en chef tidigare som var lika bra! Hon hade också gått den "långa" vägen och jobbat natt själv och hajjade grejen.
Sen hade jag ju en idiot också som chef som bestämde att vi skulle sitta på pinnstolar på natten! Exakt pinnstolar!!! Inget TV-tittande, inget datoranvändande och inget läsande!
Vi var där för att jobba! Punkt slut!
Hon hade nog aldrig jobbat natt, utan hon hade nog suttit inspärrad eller bott under en sten hela sitt liv.
Ska fixa maten snart, klippa upp en påse fryst pyttipanna och steka lite ägg. Blir kanon!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar