14 oktober 2011

Fredagspyssel

Smygkort med mobilen
 Begav mej till min lilla mor på utsatt tid klockan 13.00. Hon stod startklar eftersom jag alltid är så stressad?!? Handlade på Willys och sen en tur på Karlssons och Fliesbergs. Mor är ute efter en jacka att ha innan det blir vinter. Hittade en jättefin på Karlssons men tyvärr hittades det ganska många fel på den också. Den var tung, den var för liten, den var för stor och passade nog bättre till Emilie och inte gamla kärringar??!!
Hem igen och uppackning av varor. Sen lite snabbkaffe och uppiggande prat. Åkte hemåt efter ett par timmars umgänge och möttes av en rar kisse.
ö
Jag hade handlat torsk till Prinsen. Tillagade ett paket på direkten i micron.
Gustav vet inte vilket ben han ska stå på i väntan på hans älsklingsrätt.
Tittar ni noga så ser ni mej i micron, ja alltså inte i micron utan i spegelbilden. Coolt va? Eller inte!

Läste i Expressen om att det varit en dramatisk kundvagnskrock 
med efterföljande handgemäng på Gekås:


Kan berätta nu för er att även jag var med i en seriekrock i rulltrappan där inne i måndags.
En galen kärring skällde och gapade för att hon hade fått hälarna kapade av bakomvarande kundvagn.
Själv var jag före henne i rulltrappan och han före mej gjorde en tvärnit pga mycket folk.
Tycker synd om mannen som körde på henne, som hon gapade. Själv försvann jag snabbt som satan från brottsplatsen.......

Nu kom min fredagströtte make hem. Han ser sliten ut, tror det blir en tupplur innan middagen.
Ska vara den duktiga frun nu och servera honom kaffe......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar