31 oktober 2011


Varit lite slö i bloggarbetet idag ser jag. Den största anledningen är väl att jag inte har så mycket att wrajta om.
Måste sovit otroligt tungt i dag, vaknade klockan 13.00 i exakt samma sovställning som när jag somnade.
Nästan risk för trycksår så ett vändschema vore kanske på sin plats. Annars brukar jag fara runt likt en speedad helikopter när jag sover men inte idag alltså.
(Herregud, så intressant att läsa?!)

Planerade lite snabbt veckans middagar och satte mej i bilen för ett besök på Willys.
Det bidde tre nya recept och två favorit i repris, detta står på menyn i Pettssonska denna vecka:
  • Sydfransk kycklinggryta med ris
  • Rotfruktsgratäng serverad med kassler
  • Baconlindade köttfärsspett, bulgur (potatis till maken) och tzatziki
  • Leilas pasta, vi åt den förra veckan men den är så god att den kan ätas varje dag!
  • Tacogratäng
Idag gjorde jag den sydfranska pippigrytan. Snacka om att den var god! Gillar man inte oliver kan man lätt utesluta dom.

En bild och ett försök till länkning kommer här:
http://www.kokaihop.se/recept/sydfransk-kycklingryta?utm_source=newsletter-daily&utm_medium=email&utm_campaign=mail-recipeSuggestionsOfTheDay

Efter dagens kulinariska höjdpunkt så tvärsomnade maken i soffan.  I kväll ska jag bara slappa och kolla på tv-apparaten.
Den danska serien "Den som dräper" är inne på sitt fjärde avsnitt och jag vet inte om jag vågar se det.
Såg första avsnittet när vi var i Ullared och jag svårt att somna sen.....Andra avsnittet vågade jag inte titta på.
I natt såg jag tredje som gick i repris och fasen vad det är läskigt! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar