13 oktober 2011

Karlfrämmat!











Goddagens!
Vaknade i morse med istappar i skägget. Kanske dags att dra i gång elpannan. Men först ska Rolf fixa med något element på övervåning. Han har nästan hunnit gipsa väggarna klara där nu. Snart ska jag köpa tapeter, det blir kul men svårt.
Sotaren har precis varit här och sotat braskaminen och vedspisen. Trevlig kille som arbetade snabbt.
På 10 minuter var det klart.  Känns skönt att få en besiktning på braskaminen eftersom vi använder den hysteriskt mycket vintertid. Vedspisen använder vi inte alls utan är mest ett pittoreskt inslag i köket, men självklart fungerar den också.
I dag kommer båda mina maränger hem, hela familjen runt middagsbordet. Härligt!

Mina bästa vänner Ingrid och Micke åker till Malta idag, där är det varmt och mysigt och jag är förstås avundsjuk på dom. Jag vet att dom kommer få en härlig vecka med massor med god mat och dryck.
Nu ska jag städa lite efter sotaren, det blir en tur med dammsugaren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar