17 oktober 2011

Slapparkatten

 

Gustav gillar verkligen nya fårskinnet. Han har sovit skönt hela kvällen framför brasan.
Tror jag det! Han har ätit kokt torsk och godisar hela dagen, så han är nog ganska mätt i lilla kattmagen.
Erika kom hem en stund innan hon åkte på yogan.
Vi åt falukorv med senapslungande rotfrukter. Det var gott och det bästa med allt, Erika tyckte också om det. Hon är inte så knusslig när det gäller mat utan äter vad som bjuds. Sånt gillar jag!
 Tittade på "Det okända" på TV4+,  eller kanalen heter visst Sjuan numera. 

Hon som bodde i det aktuella hemsökta huset i Bålsta jobbar på mitt jobb, så jag var väl förberedd på vad som skulle visas. Hon har redan berättat en del.
Men lite rysningar fick jag när dom berättade vad som skedde i huset nattetid.  Fy, vad läskigt, tror till och med jag skulle bli skraj om jag bodde där.
Har ju varit med om ett och annat oförklarligt på mitt tidigare jobb och faktiskt alldeles nyligen på mitt nuvarande. 
Men jag är luttrad, ska hända mycket om jag ska bli rädd! 
Spöken finns överallt och dom jag träffat har bara varit snälla spöken. Som tur är!
Ska sova strax! I morgon ska jag upp tidigt, vet att jag kommer ha svårt att sova bara för det. 
Ska vara på jobbet 8.30 för ett möte som tydligen håller på till 11.00 eller var det 12.00?
Herrejäklar, hur ska det gå? Jag som inte brukar vakna till liv förräns långt in på eftermiddagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar