16 oktober 2011

Skaldjursplatå på längden

 Dagens middag i Pettssonska kan liknas en skaldjursplatå i liten skala. Här bullades det upp minsann.
Ska det va så ska det va! Top notch!
Lejondalssjökräftor, Malinräkor, goda ostar, kex, aioli, painriche, vin, rester från gårdagens potatisgratäng med tillhörande köttsvans. Förresten? Painriche eller baguette? Kan vi reda ut det nu. På det glada 80-talet när vi bilade i Frankrike hette det painriche. Säger man det nu så fnissar folk på sej och fattar nada. Painriche?? Du menar väl baguette? Vad är skillnaden?
Vi åt i alla fall så vi blev stormmätta och jag var glad att ha alla mina smågurkor hemma.
ö
Köpte en dörrmatta på mässan idag. Vi har sett den förut och Rolf har bara goda erfarenheter av den eftersom dom har sådana i jobbboden på hans jobb (va? Tre stycken b, får särskriva) JOBB-BODEN.
Den tar bort all slask och gegg från skorna när man går in. Jag frågade försäljaren om det funkar på smutsiga tassar från katten också. Han svarade att det gör den,  fast dom brukar hoppa över dörrmattan när dom går in.....Ja, inte Gustav i alla fall. Han har legat nästan hela kvällen nu på mattan och myst, han gillar den verkligen!
Det är som jag alltid har sagt, Gustav är inte som andra katter!

Nu ska jag göra annat, nämligen plocka ur diskmaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar