27 oktober 2011

Valpar i massor!


Efter tre felkörningar. många rondeller och en galen gul buss efter mej så parkerade jag på Johannas gästparkering vid 10.30. Vovven Astrid och Johanna stod på balkongen och eftersom jag var tidig så kilade jag upp en stund.
Hos Astrid var jag då allt annat än populär trots att jag hade en stor påse med hundgodis i näven. Men oj vad hon muttrade på mej.....jag som trodde alla hundar gillade mej?!
Vi hoppade in i Johannas bil och satte fart mot Vappeby.
Efter ett par mil genom vacker natur med hästar, kossor, traktorer och annat exotiskt så var vi framme hos dessa otroligt galet söta valpar. Jag vet allas namn man det är bara en jag med bestämdhet kan peka ut.....
Det var valpar överallt! Här en parvel som smakar på ställningen till matskålarna.........
En liten gullunge sov under soffan.........
Just ja! Här är det lunch för katterna, fyra stycken. Om jag minns rätt så saknas det en.
Hon till höger är i alla fall Cora! Ett rätt till mej. Hon känner jag igen för hon har det fina lilla vita  hjärtat på magen........
Sandra med en liten lurvtuss.........
snutta på brorsan eller syrrans tass är gott..........
Johanna med en liten i knät.........
Den fina lilla sexbarnsmamman Alva med sin gående mjölkbar. Valparna hängde i tuttarna på den lite lätt trötta mamman. Inte lätt att få sexlingar första gången man blir mor.
Skön stil på denna kille (tror jag), tungan utanför.
Efter gott fika med prinsessbakelser och hembakade kakor tog vi en promenad i spenaten.
Sandra bor otroligt fint med skog, hagar och åkrar som närmsta grannar.
Tre stora hundar gjorde oss sällskap. Sandra har nämligen förutom Alva även Neo och Buster. Två urfina blandisar som vant skuttade runt på skogsvägarna.
Johannas fina Astrid var som en kalv på grönbete tillsammans med dom två tuffa grabbarna.
Oj, vad kul dom hade och oj vad härligt Astrid luktade när hon hittade rävbajs att rulla sej i.
Tiden gick fort och efter ett par timmar såg Johanna ut så här. Leriga hundtassavtryck lite överallt.
In med en smutsig, rävbajsluktande Astrid i bilen och hem till Enköping igen.
Tror både Johanna och Astrid var i duschen innan jag hade hunnit backat ut min Clio och satte fart hemåt.
Vi hade i alla fall en supermysig dag hos Sandra och hennes underbara djur!
Jag kommer gärna tillbaka!


1 kommentar:

  1. JA, kom gärna tillbaka.
    Tack för ett underbart sällskap och fina bilder på monsterna, som för övrigt hade brutit sig ut och bajsat lite överallt när vi var på promenad:(
    Alva hade varit på bordet och snott resterna.
    Kram
    /Sandra

    SvaraRadera