22 februari 2010

Äntligen hemma

Vart en lång dag idag.
Kom hem från jobbet i morse för att fortsätta att titta på hockeyn. Sverige vann plättlätt och jag undrar varför.
Finland var ovanligt blekt och kom inte ens in i matchen tyckte jag, varför?
En annan som var blek var min dödsjuke man......ojojoj snorig, feber, hosta typ allt.
Lät kul när han ringde till chefen sin på BLT. Varför måste man alltid hosta tillgjort när man ringer och sjukanmäler sej. Är det bara för att man ska låta trovärdig?
"Hej, det är.....HOST.....Roffe...HOOOOOOOOOST....jag är sjuk.....HOST......har feber tror jag och......HOST.....hostar!?"
Du kollar inte på hockeyn då sa chefen, tror mest på skoj???
"Näää, HOST....för fan, jag ligger i.......HOST.....sängen......och fryser.....HOST.....har säkert feber................................!?"
Efter samtalet gjorde han tecken från sin hörna i soffan till mej så jag kunde sätta på ljudet på TV´n igen.

Efter hockeyn la jag mej 1,5 timme och försökte sova. Gick inget vidare.
Åkte och hämtade mamma klockan 11.30 för veckans tredje färd till Danderyd. Hon har gjort en allergitest och skulle idag få svaren.

Nu är jag äntligen hemma i hemmets trygga vrå med en......HOOSTTT...sjuk man och en kelsjuk katt.
Firar att jag nu är långledig en vecka med kaffe och en bondkaka.

Nu måste jag surfa runt lite, ligger efter känner jag....

1 kommentar:

  1. Jag tror att Roffe fått OS sjukan ja. Vilken chef tror att man är sjuk när man ringer mitt under OS matchen mellan Sverig och Finland, ha ha.
    Hoppas du kan ta det lugnt i OS soffan nu i veckan då du är långledig.

    SvaraRadera