12 februari 2010

Dagen so far.....

Här var det långt mellan blogginläggen! Men jag har haft annat att göra, hur man nu kan ha det?
Först i morse så åkte jag Bro-Stäket-Meca-Bro på cirkus 40 minuter. Inhandlade bromsklossar för, hepp, 435:- hepp!
Hem för att upptäcka att Elina och Alvin redan hade anlänt!
Den fina bebispojken sov gott i sin bilstol, Gustav luktade skeptiskt på människovalpen och valde att gå ut istället.

Nu var det dags för Fredagsmys del 1! Denna ljuvliga Pollykladdkaka med vaniljglass var skitäcklig!
Haha, skoja bara! Den var sååååååååååååå god. Vissa av kafferepsdamerna tog t.o.m TVÅ bitar!
Blev lite över så vi klarar att hålla sockerhalten i en jämn nivå hela kvällen. Det känns tryggt!


Finaste Alvin vilar ut hos den har "tanten" efter sin måltid hos mamma.
Efter mys och gull med bebisen så var det dags för mej att säga hej!
Jag hade mina andra kursdag i Bålsta hos diakonissan Bodil.
Idag pratade bl.a om ämnen som "Ge och ta" och "Känslor". Var lika givande som första träffen och jag tror verkligen man kan ta sej en del i jobbet.

Nu står dagens kock som även idag är en student från Malmö och snickrar ihop egengjorda hamburgare.

Tror vi hinner med både del 2 och 3 av Fredagsmys senare.

2 kommentarer:

  1. kan man få receptet på pollykakan snälla :-), den så veldig god ut!!

    SvaraRadera
  2. Fy sjutton vad gott det såg ut med Pollykakan. Om jag hittar Polly på IKEA nästa gång vi är där så får du skicka receptet.

    SvaraRadera