16 februari 2010

Grrr

Hej på er!
Sovit lite halvrackligt idag. Detta beroende på att en söt, kärvänlig, lurvig kille på snart 5 år hade tråkigt!
Det skulle buffas, spinnas och klättras lite på lurventussens mamma=jag.
Vaknade till liv lite för tidigt eftersom jag ska jobba en natt till. Blir väl att sova lite efter den kulinariska middagen som snart ska påbörjas.

Till min stora glädje så hade inomhustemperaturen stigit avsevärt under mina få sovtimmar...nu stod den på sextonde september, 16,9 grader!
Beror förstås på att jag inte både kan sova och hålla brasan igång samtidigt, är lite svårt även fast jag tillhör det könet som har en mycket väl utvecklad simultankapacitet.

Men nu är den igång igen och temperaturen stiger så sakteliga.

Efter det dagliga surfande på diverse viktiga och högintressanta sidor samt lite kaffe så är man med i matchen igen.
Nu sa jag börja med att tillaga den trevliga middagen till La Familia, idag blir det Erikas favorit, korv stroganoff med ris.

Förresten så har min finaste Erika namnsdag idag. Grattis Erika Julia Maria!

Heddå på en stund, typ femton minuter en kvart.

1 kommentar:

  1. Åhh äkta svensk god korv i alla former är så gott.

    SvaraRadera