10 februari 2010

Hjkjhaykjhk

Det svåraste med att bloggga, oj 3 st g!, är att hitta på någon fyndig rubrik.
Det blir nog mest "Hej" "Goddagens" eller andra högintelligenta hälsningsfraser.
Idag domnade pekfingret och det blev lite otippat: "Hjkjhaykjhk"

Ja, iaf så har jag sovit som ett bebis tills klockan 12.00 då Mr Gustav tyckte det var färdigsovit.
Jag orkade inte masa mej ur sängen för att se på när världens mest bortskämda katt skulle dinera, utan chansade på att Emilie, som faktiskt var hemflygen BARA för att mysa med Gustav var kvar i palatset.
Halade fram mobilen någonstans under makens huvudkudde och ringde. Fasen vad bra det är med mobiler. Dom spar så många steg!
Turligt nog så befann sej den tillfällige kattskötaren från Malmö bara en trappa upp! Hon ryckte ut omgående och tog hand om den gosige kattskrället.

Kunde dessvärre inte somna om utan drog mej en stund för att sedan kliva upp och chilla med katt och dotter.

Efter kaffe och annat en del tappra uppmumningsförsök så satte vi oss i bilen för att besöka Bålsta. Kattmat från veterinären och lite matinköp på Ica stod på notan.

Idag har det bestämts Taco! Jag blir alldeles förvirrad....tacos ....på en onsdag...är det legalt eller??

Jaja, så får det bli!

Nu skrattar Emilie glatt här, hon undrar om jag håller på att skriva en bok?!

På det råkade jag svara JA, jag funderar på det för det är faktiskt många som har sagt till mej, att jag skulle skriva en bok. Senast i morse faktiskt!

Men ojsan nu vrider sej Emilie här bredvid av skratt och fniss....det var kul att morsan ska skriva en bok! Hon undrar mitt i fnisset vad den ska handla om.........jag funderar på det. Kanske "Mitt liv som trött tvåbarnsmor" eller "Mitt liv med Gustav"

Kul att man kan roa någon iaf.

1 kommentar: