19 februari 2010

Ginstvägen 17

Jag apar efter Hampus på 32:an och visar lite bilder på den otroligt fina och bekväma snön som har legat sen början av december.
I dag och i helgen har SMHI gått ut med en klass 2 varning, klass tre är den värsta.
Det ska alltså komma mellan 20-30 cm snö i helgen, på vissa ställen uppemot 40 cm!
Jag hoppas på minst 50 cm, då kan man kalla att man är insnöad på riktigt!
Vi har ju redan en halvmeter så en halvmeter till klarar vi väl av??!!!

Märker ni av min ironi????

Oj, grattis medans jag skriver det här kom plogtraktorn. Förvånar mej starkt eftersom det sällan plogas på Ginstvägen och speciellt inte klockan 15.30.
Det är så himla dåligt plogat så två bilar kan inte mötas utan man måste köra åt sidan upp i någon snövall eller in till någon granne för att komma förbi varandra!


Börjar med en bild av grannens häck, säkert 50 cm snö på den.







Förstår ni hur långt tid det kommer att ta innan allt tinat bort? Herregud, jag kommer få gå i gummistövlar ända till juni månad!



3 kommentarer:

  1. Fattar att det kan vara jobbigt med så mycket snö. Men medge att det är lite fint också.

    SvaraRadera
  2. Kanske vi får fira din födelsedag i nån hemmagjord iglo.....inga probs med tak då iaf..../mia

    SvaraRadera