21 februari 2010

Snart jobb igen

Hej på er i snöovädret!

Eftermiddagen har rasat fram i farlig fart!
Blev glad när jag gick upp vid 14.00 och Rolf sa att Erika hade gått för att möta en kompis.
Kompisen visade sej vara fina Hanna, en rar vän till Erika och dessutom en av mina trognaste läsare och kommentarskrivare.

Vi fikade och sen var det dags för mej att utföra min traditonella söndagssyssla, betala domarna i sporthallen.
Idag var det bara 3 matcher och det var samma domare till alla så transaktionen gick snabbt och smidigt.
Pratade lite med Renée och Patrik också som idag hade den stora äran att ansvara för sekretariaten på F-97-matchen.

På väg till parkeringen möter jag en vuxen man som går och äter på en HEL grillad kyckling!
Med typ bara händerna, tyckte han påminde lite om en kannibal....

Till middag idag gjorde jag fetaostfyllda färsbiffar med klyftpotatis och tzatisiki.
Det var gott, men maken som ofta har något att påpeka tyckte att vi kunde hoppa fetaosten. Vilket jag förstås gjorde i just hans 7 biffar.

Nu ska jag strax försöka ta mej till jobbet igen, tror jag satsar på motorvägen idag. Den borde vara plogad bättre än den gamla vägen.
I morgonbitti är det plattan i mattan hem. Tre Kronor möter antagonisterna Finland klockan 6.00.
Sen ska jag skjutsa mamma till Danderyd klockan 12.00.
Undrar när det finns tid för att sova???

Nu får det vara nock från mej idag!

Hoppas ni haft en bra helg!

Krammmmm

2 kommentarer:

  1. Funderar också på att sitta uppe och kolla matchen mellan Sverige och Finland. Få se om jag orkar.

    SvaraRadera
  2. alltid lika roligt att bli omnämnd i bloggen!!! det var kul att se det pettssonska palatset också!! och klappa gustav! hoppas jag får komma någon gång snart igen!

    SvaraRadera