18 februari 2010

Godmorgon/lunch typ eller?

Morgonstund har guld i mun.....det ordspråket har jag aldrig förstått. Guld i mun??
Kanske menas dom som har hela truten full med guldplomber?
I sådan fall skulle det i mitt fall heta "Morgonstund har amalgam i mun" eller just nu "Morgonstund har en rostad macka i mun"

Somnade i från hockeyn i natt som jag misstänkte. Men vaknade kl: 6.00 och gick upp ett varv, slog igång datorn för att kolla resultatet i matchen.
Ja! Vinst med 2-0, det var bra. Henrik Lundkvist hade tydligen briljerat enligt expressen.se.
Aftonbladet tyckte han var värd ett eget rum i OS-byn, det tycker jag med. Klart pojken ska ha ett eget rum!
Man kanske skulle starta en facebookgrupp "Vi som tycker att Henke ska få ett eget rum"

Nyss så försvann fina Erika till bussen. Hon ska träffa en vän i stán. Jag har andra planer. Ska idag på återbesök på Danderyd med lilla mor. Vi ska åka kl: 14.00.
Även på måndag ska hon dit, ett himla flackande hit och dit.

Nu ska jag hoppa in i duschen, varför säger man "hoppa". Jag ska fasen inte hoppa in i duschen, tänkte gå lugnt och sansat. Funkar det med.

Märker ni att idag har jag många underliga funderingar!

2 kommentarer:

  1. Ja det var ett fasligt åkande fram och tillbaka till Danderyd. Hoppas det inte är ngt allvarligt som är på tok med din lilla mamma?

    SvaraRadera
  2. hallo hallo..nye blogginlegg fra bloggdrottningen...vad gör du?, klockan e jo snart 18.00...ventar och ventar

    SvaraRadera