21 februari 2010

Plogning??!

Igår när jag åkte till jobbet i snöstorm och elände så blev jag lite förvånad.
SMHI hade under dagen gått ut med en klass 2 varning, samt att dom rekommenderade att man skulle hålla sej inne.
På hela min resa till Bålsta så mötte jag inte en enda bil!!! Bilisterna hade tagit orden på allvar, ja inte jag då eftersom jag hade ett jobb att sköta.
Eller så var det så att alla satt hemma och slötittade på Anja i väntan på att Melodifestivalen skulle dra igång 20.00.

Kom iaf fram till arbetet redan 19.30, detta var för att styra upp en liten schlagerkväll. Jessica gjorde sina vida berömda räkmackor, nu även kända i Bålsta. Tidigare bara i Kungsängen.
Vi dukade fint och hällde upp chips och ostbågar i fina skålar.
Våra kollegor Mia och Anne dök upp lagom till matchstart med godispåsar och glatt humör.
Jag hann lyssna på alla låtar utom just den första som gick direkt till Globen, tror dom trallande flickorna med fioler och dragspel kallade sej Timoeij.
Just då, just då när Timoteij skulle dra av sitt nummer så larmade det!!!
Var en tant som skulle på toa!! Just precis då!! Herregud kvinna....knip eller använd blöjan mumlade jag för mej själv.
Men som ett proffs som jag är så tog jag Jessica till hjälp och vi tog den pinknödiga 90-åringen på toaletten.

Jag tyckte att Darin var helt klart bäst! Alcazar var också bra. Men dom däringa hårdrocksflickorna som hade startnummer 8 var tydligen också bra, jag missade dom också.
Det var ett jädra pinkande på damerna just då......

I övrigt så flöt natten på som vanligt. Ganska lugnt och behagligt. När jag skulle hem nu på morgonen så tog jag som vanligt gamla vägen.
Det var plogat och fint hela vägen i Bålsta men när man kom till Kalmarsand där Upplands-Bro Kommunskylten sitter då.....då blev det snökaos.
Totalt oplogat och stora drivor med snö. Höll knappt på att ta mej hem.....är jag förvånad?
Näpp, inte ett dugg!

Nu ska jag sova, jag tog en del bilder igår. Orkar inte med att lägga in dom nu utan ni får vänta.

Ha en bra snösöndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar