23 februari 2010

Tjohoo! Det snöar!

I dag har jag redan varit ute på uppdrag! Jag har varit på cirkus.
Erika skulle på anställningsintervju på Big W och jag skjutsade förstås henne så hon slapp pulsa i 3 meter snö.
Biljetterna var till 10.00-föreställningen.
Jag satt utanför, ja inte ute utan på en bänk där pensionärerna brukar sitta och vila sina trötta ben. Föreställningen pågick i 1 timma och jag fick se det mesta. Bl.a ett pensionärspar som tjafsade om vem som skulle köra kundvagnen, en medelålders kvinna som pratade med en annan medelålders kvinna om sin hund som vart senil och fick ett nackskott och en utländsk kvinna som slog sej ner bredvid mej och pratade (läs:skrek) trodde länge med mej men det var i en telefon. Men min favorit var ändå paret som skällde på pantautomaterna.

Nu ska vi bege oss ut i halkan. Min plan att ligga i soffan och slappa mej igen min långledighet sprack redan igår. Soffan är barrikaderad av en MYCKET sjuk man med lite, knappt synbar snor i näsan och lite, larvig torrhosta. Snoriga pappernäsdukar, nezeril och förstås mängder av Vicks Blå är utstrött över hela vardagsrumsbordet!
Att överdosera Vicks blå är lösningen till alla sjukdomar enligt honom.

Jag flyr fältet!
Återkommer senare.........

1 kommentar:

  1. Se där vilken underhållning man kan få på ett shoppingcenter. Hoppas det gick bra för Erika på anställningsintervjun?

    SvaraRadera