8 februari 2010

Mot jobbet!

Det blir ingen bild på dom utlovade persiennerna idag. Hantverkaren har andra uppgifter i badrummet som t.ex täta mellanrummet mellan kaklet och taket med vit fog!
Heter det så Jessica?
Han gnällde lite över persiennerna och tyckte att dom var ALLDELES för långa, men herregud det finns inte kortare. Iaf inte på Ikea.
Men han skulle testa att korta av dom en bit, tror han fixar det, han fixar det mesta den karln!
Meatlofen blev en flopp idag, gick inte att skära i fina skivor utan allt såg ut som om någon kastat en bomb i den.
Som tur var så var det inget fel på smaken, det smaskades glatt runt bordet.

Nu ska jag strax åka till arbetet, ska ta mej en kopp kaffe och titta på mitt favoritprogram "Halv åtta hos mig" först.
I morgon kommer Emilie hem, det ska bli kul! Jag hämtar henne på Bromma vid 16.oo tiden, men först ett besök på den lilla Zoo-butiken i Bromma. Ja, ni läste rätt!
Kattringklockan fungerade endast 3 dagar sedan förra besök hos den högintelligenta personalstyrkan.
Få se vad dom säger imorgon, jag ska fasen ha en ny!!!
Nu varken låter den eller blinkar, tvärdöd. Och inte kan man skruva upp locket för att byta batteriet heller, för där lyckades dom att fixa gängpaj så det funkar inte med skruvmejsel....
Haha, hoppas jag är grinig i morgon...då jäklar!!!

Ha en bra kväll mina få men trogna läsare....
Kram

2 kommentarer:

  1. Hej du! Kul att du skriver en sån fråga till mig här! Jag förmodar att han nu sätter våtrums silicon i mellanrummet mellan kakel och tak!
    Ha en bra natt på arbetet! Går alldeles utmärkt att korta träpersienner, har gjort det i badrummet! Kram

    SvaraRadera
  2. Vadå för långa?? Menar du för långa eller för breda. Om du menar för långa så är de ju så. Det är superlätt att fixa och jag tror att det är med flit de gör de långa så man ska kunna justera de själv. Man bara lossar längst ner och så tar man bort så många "pinnar eller vad sjutton det heter" som man behöver så de blir lagom långa. Sen sätter man bara fast de som de var från början.

    SvaraRadera