22 februari 2010

Mera medaljer!

Usch, vad svettigt jag har haft det nu en stund! Det blev olidligt spännande när Kalla/Haag skidade till sej en silvermedalj.
Skit att Tyskland lyckades ta sej förbi Haag på sluttampen, men ett silver är kanoners!

Har inte gjort så mycket på kvällskvisten mer än att degat framför TV´n och förstås dinerat.
Blev Stinas kyckling med ris och currysås idag. Hittade det bortglömda naanbrödet i skåpet som vi skulle haft i lördags till den indiska Tandooriwoken.
Fanns även en skvätt tzatsiki kvar sen i går så det blev en salig röra av svensk, indisk och grekisk mat.
Men allt slank ner utan större protester.

Gustav var så söt när jag halvlåg i soffan förut. Han buffade och stökade tills jag kom på att han också ville ligga under min pläd! Han frös den lilla sötisen.
Han låg så en lång stund och det var jättevarmt och mysigt.

Det är fortfarande svinkallt ute, runt 15 minus. JAG ÄR LESS OCH FUNDERAR STARKT PÅ ATT GÅ I STREJK! Ska inte gå ut förräns det är sol, varmt,härligt! Det lär dröja....

Förresten inatt hade vi det kul igen på jobbet. Måste berätta om en farbror som ibland är lite väl grinig och grov i munnen. Samma gubbe som jag berättade om för länge sedan, han som bad mej att gå i väg med mitt feta arsel.
Han ville upp mitt i natten, det vill han alltid. Jag sa nej och förklarade snällt och vackert varför.
Då sa han "Du är grym!"
Mmm. tackar tänkte jag och tog det som en komplimang, fan jag är grym!!! Har aldrig någon sagt till mej förut, grym.......
Men han menade förstås att jag var GRYM=typ elak...

Fått en del kommentarer som jag vill svara på.

Elina skriver en rar undran angående Totte och Lillemor:
Nej, jag ska absolut inte ta hem dom om det mot förmodan inte skulle funka på Pomona!
Har redan tagit hem alla djur som bott på mitt gamla jobb. Först kaninen Solberg som skulle skjutas för ingen orkade städa hans bur och sen Katten Gustav som blev allvarligt sjuk och behövde konvalencensvård i ca 2-3 veckor.
Jag räckte upp handen direkt för att sedan aldrig mer lämna tillbaka Prinsen.
Som tack för hjälpen fick jag betala veterinärräkningen på ca 10 lakan......men det fick jag såklart tillbaka av Upplands-Bro Kommun.

Tur var väl det med Gustav han hade säkert inte fått vara kvar när vi drog värsta, jäkla nitlotten och fick en sjuk, farlig psykopat till chef!!!

Och visst Carro, dom liknar Torsten båda två. Speciellt Totte som också likt Torsten är en bastant kille i sina bästa år!
Lillemor är lite mindre och graciösare, typ som Herr T såg ut i ungdomens år, hahaha!

Nej, nu blir det till att sova. Har faktiskt inte sovit något rejält idag efter helgens arbete.

I morgon är det tisdag, för er som vill anteckna det!

Good night, sleep tight!

1 kommentar:

  1. Hopp i säng du. Jag håller ställningarna i OS jag. Just nu hejar jag på svenska curlindamerna och lite senare ska jag dansa lite isdans tror jag. Sen blir det natta för mig också.

    SvaraRadera