17 februari 2010

Upp som en sol och ner som en pannkaka.


Godkväll!
Så har det blivit kväll i det Pettssonska Palatset och kanske även hemma hos er kära läsare. Ja, inte hos Åsa där är det eftermiddag.
Ikväll kom maken hem på ett hejdundrande dåligt humör.
Herregud, hur orkar man lägga sån energi på att vara grinig?? Jag begriper det inte.
Men lite skönt var det iaf för han fick ett sånt där tokryck och började städa hela köket efter middagen.
Nu tror ni kanske att jag har jätteskitigt i köket och inte städar, men icke. Jag tycker jag städar när det behövs och skitigt??? Nope!
Han städade bl.a lådorna/skåpet under diskbänken där vi har soppåsar, diskmedel och ja ni vet.
Han rev ur allting och dammsög och torkade och fixade.
Sen efter det så gick han och la sej, stackarn han blev alldeles slut efter ett sånt ansträngande städpass.
Men fint blev det! Tackar!
Erika hade köpt med sej små, söta minisemlor från något konditori i stán idag.
Vi missade fettisdagen igår så vi tog igen den idag istället.
Semlorna var så goda och framförallt lagom i storlek.
Nu har jag tittat på OS. Först på curlingdamerna som vann mot Schweiz efter särspel. Och sen höll jag på att sätta påtåren i vrångstrupen då Anja Pärsson plötsligt trodde att det var backhoppning hon tävlade i!
Men herrejävlar vilken kraschlandning! Hade det varit jag hade seismologerna haft mycket att stå i. Hade säkert blitt en sån där 6-7 på Richterskalan. Kanske mer.......
Tsunamivarningar världen över hade kablats ut på nyheterna.
I natt är det då dags för Tre Kronor att visa var skåpet ska stå.
Tyskland ska sättas på plats och världens snyggaste karl ska vakta buren.
(Och det är inte min städtokige make)
Har tänkt att jag skulle titta men vi får se om tröttheten tar över min redan trötta kropp.
Ha en trevlig kväll.
Heddå

1 kommentar:

  1. Oj då vad hände med Anja?? Skulle inte hon ta guld i störtlopp och inte i backhoppning?? Måste kolla aftonbladet genast och se vad som hände.

    SvaraRadera