24 februari 2010

Mera guldmedaljer!

Ligger lite efter med bloggandet!

Ni förstår säkert vad det beror på, jag har tittat på TV. Just nu pågår det en tävling långt borta i landet Kanada i staden Vancouver.
Tävlingen kallas OS, eller Olympiska Spelen.

I kväll har det tävlats i bl.a skidåkning. Det gick till ungefär så här:
Fyra tjommar i varje lag åker tre varv var och den som kommer först i mål och har mest fruset snor i näsa och skägg vinner.
Plättlätt!
Sverige var i ledningen i stort sett hela tiden och utklassade dom andra lagens tjommar.
Hela Sverige jublar åt dom svenska pojkarna.


GRATTIS!


Men nu är jag igång med inläggen igen......håll i hatten nu åker vi!

Jag kastade tidigare ut en vild förfrågan om någon var intresserad av ett signerat foto på mej idag.
Kan ni tänka er......ingen har hojtat till!
Jo. förresten Erika ville ha ett. Och det ska hon få.

Annars så fick jag ju tänka om eftersom kötthelvetet var ruttet som jag hade köpt på min favoritaffär Coop i Bromma.

Nu blev det hamburgare med klyftpotatis istället. Gick ner utan några som helst svårigheter det med.
Det gör det mesta här i huset, ja det ska väl vara gåslever då det är inte någon Topp 10 på våran lista.

Den sjuke, ynklige maken har berättat nu ikväll för mej hur hans sjukdomsbild ser ut.
Lyssna på det här!!! Ni får fnissa......

  • Ont i pannan
  • Ont bakom ögonen
  • Det bränner i höger näsborre

Så med dom svåra smärtorna tror jag knappast han orkar ta sej till jobbet, speciellt inte när det är OS-hockey klockan 6.00 i morgon bitti.

Just det där med brännandet i näsborren låter besvärligt.

Erika är en glad Erika idag. Hon fick nämligen jobbet på The Very Big W i Rotebro. Det är en alldeles nyöppnad Willysbutik som öppnar den 24 mars.

Hon ska jobba typ varannan helg och kanske någon kväll, tror jag det var. I alla fall är det jättekul att hon får ett "X:a" jobb som hon har sökt och letat efter.

Nu är det snart dags för Anja att åka andra åket i storslalom.

Blir det fler medaljer tro???

Heddå!

1 kommentar:

  1. Hmm det där med brännande näsborre låter verkligen knepigt.Har hört talas om brännmaneer men aldrig brännande näsborrar. Kanske ngt unikt hos din man. Vad kul att Erika fick jobb då.

    SvaraRadera