14 februari 2010

Tyst och tomt

Så har vi varit och lämnat av världens bästa Emilie vid Bromma flygplats och tänk jag grät inte den här gången. Kanske beror på att jag får träffa henne igen om bara 18 dagar!

Vi åkte både jag och Rolf eftersom vi hade planerat att svänga in på Ikea på hemvägen och köpa en badrumslampa.
Sagt och gjort när vi betalat badrumslampan Basisk för 129:- i den geniala självscanningen så frågade jag min korvgalne make om jag fick bjuda på en sen romantisk lunch så här på Alla hjärtans dag.
Han tackade exalterat ja och vi ställde oss i korvkön bakom 37 st andra korvgalna söndagfirare.
Vi slog på stort och beställde varsin Meny 3, Fransk hotdog med dryck!
Inklusive fri påfyllning.....bra för mej som inte dricker läsk med glädje.
Halade fram 4 guldpengar och cashade kalaset, maken njöt.
Sedan mumsade vi förtjust i oss dom franska läckerheterna hängandes på ett skitigt och nerkladdat barbord, som säkert inte hade varit avtorkat sedan hösten -09.

Nu var vi mätta och belåtna i våra små magar.
Tur det för nu var det dags för leken "Hitta bilen".
Tog en stund att hitta den lilla svarta Clion på den minst sagt fullspäckade parkeringsplatsen där folk parkerar som arslen allihopa på vintern.
Till slut fann vi Kompis stående på bokstav A, precis så som vi parkerat han.

Nu har vi fikat i soffan och diskuterat träpersienner. Vi är inte eniga (märkligt?) om dom fina bruna träpersiennerna jag köpte till badrummet. Rolf tycker i färgen "passar in" eftersom dom är bruna, dom ska vara svarta enligt honom...Stjärninredaren!
Kruxet är bara att svarta träpersienner inte växer på träd, men han skulle fixa det sa han.
Skulle inte förvåna mej, han har ju sina s.k kontakter på det mesta. Han mumlade något om en persiennsnubbe dom brukar anlita på BLT, där han jobbar.

Så i veckan blir det ytterligare en tur till Ikea för att återlämna mina fina bruna persienner.

Nu ska göra lite nytta i tvättstugan.

Mera sen, kanske

3 kommentarer:

  1. Haha, åkte förbi IKEA idag och funderade verkligen på vilka tokar som åkte dit idag. Parkeringen var ju helt fullsmockad med bilar! Starkt gjort Ewa. Jag är imponerad.

    SvaraRadera
  2. Men hallå!! Ni får göra som jag gjorde med våra träpersienner i badrummet. Köpte träfärgade på IKEA och målade de röda. Tog bort varenda en från snöret och målade och sen monterade jag dit de igen. Plättlätt.

    SvaraRadera
  3. å att du fick med dig MANNEN dit förvånar...men han verkar ju vara nåt speciellt!!!! Ses ikväll?

    SvaraRadera