18 februari 2010

Hej

Hej på er igen!
Det blir lite långt mellan blogginläggen men som ni vet har jag vart på äventyr med mamma.
Inte direkt något större äventyr utan snarare en liten mindre utflykt till Danderyds sjukhus.
Eftersom vi alltid åker i MYCKET GOD TID, så var vi på plats i det trevliga väntrummet 40 minuter innan hennes tid!!!
Det bidde till att småprata och bläddra i dom redan lästa tidningarna en bra stund. Men sen helt plötsligt blev hon uppropad av en trevlig undersköterska vid namn Nasim.
Hon presenterar sig alltid "Hej och välkommen, jag heter Nasim"
Har ju suttit i det där väntrummet många gånger och hon säger alltid så. Trevligt bemötande är alltid ett plus.

Ska ta det till mej och börja likadant på mitt jobb. Varje gång det larmar i min telefon ska jag svara: "Hej och välkommen, jag heter Ewa"
Vet inte om det skulle uppskattas av alla pensionärer, kommer nog låta så här:

"HJÄLP, jag vill komma upp!"
"Jag hör inget"
"KOM HIT!"
"Jag behöver pinka"
"Jag kan inte sova"
"Kom hit med dit feta arsle!"

Väl hemkommen så var det bara att sätta igång med middagsbestyren. Idag blev det spaghetti och köttfärssås.
Det är alltid en hit, med massor av rikligt, riven parmesan på.

Nu bänkar vi oss framför TV´n för att kolla OS. Vi får se om Anja startar i kombinationen. Hon skulle tydligen bestämma sig på startlinjen sa hon nyss i en intervju.
Kraken har kraftig smärta i vaden och är rejält mör efter den hemska kraschen igår.
Men hon ville köra, som den sanna idrottskvinna hon är.
Vi håller tummarna!

Heja Sverige.....................och kanske lite Norge

1 kommentar:

  1. ..för att inte tala om heja USA!!! Gick ju kanonbra för Anja.

    SvaraRadera