24 februari 2010

Hemma igen i sjukstugan

Nu är jag åter i hemmet. Maken verkar ha blivit något bättre, men det är ingen idé man frågar för då säger han bara att han är sämre.
Jag är inställd och förberedd på att han kommer vara hemma hela veckan, hela min ledighet mao. Grattis Ewa till det!

Jag har idag i alla fall varit på Bro Spelbutik och tagit kort till mitt körkort. Kostade faktiskt bara 140:- så det var taget. Den lilla, kinesiska ägarinnan pratade glatt med mej och jag förstod inte så mycket men jag skrattade med och nickade glatt till svar.
Efter det åkte jag till Jessica för att chilla lite med henne och Lovis. Hon hade bakat en brunkaka, jag kallar den chokladkaka, spelar ingen roll vad den heter. Det var mycket gott iaf.

I morgon ska lilla Clion in på service på Mekonomen. Jag vägrar gå upp i ottan för att lämna den där klockan 7.00 och sedan ta bussen hem. Nej, där går gränsen.
Så då kom jag på den smarta idéen att lämna den nu på eftermiddagen så kunde Jessica skjutsa hem mej.

Skulle nyss påbörja middagen. Idag var det tänkt ungersk gulasch, men när jag öppnade förpackningen med högrev så stank det något så djävulusiskt. Det luktade surt och fy fasen.
Det var bara att gå över till Plan B= rota runt i frysarna.
Maken var faktiskt lite aktiv i sökandet efter mat. Tror det härstammar från grottfolkstiden.
Så idag blir det hamburgare med klyftpotatis istället.
Det är gott det med. Jag får köpa ett nytt köttstycke i morgon för gulasch ska vi äta den här veckan! Basta!

Nu ska jag roa mej med annat ett tag, mer sedan!

1 kommentar:

  1. Fy sjutton för dåligt kött. Var har du köpt det ngn stans?? Det får du reklamera på en gång i morgon.

    SvaraRadera