13 februari 2010

Lördag

Då har jag en stund över i min hyperaktiva lördag.
Jag hade ju planerat att gå upp klockan 03.00 inatt för att kolla OS-invigningen. Men nej, jag pallade inte helt enkelt var alldeles för trött. Vilket jag ångrar lite nu, jag brukar alltid titta på alla invigningar. Får kolla på någon repris senare.
Idag har vi varit i Jakobsberg på lördagsutflykt. Först besökte vid Systembolaget, där det inhandlades öl till maken och vin till mej. Slog till på en bag-in-box på en gång!
Är det lördag så är det!

Nu gjorde sej kaffetarmen påmind, som alltid när man är i närheten av Wayne´s. Väl där fikade vi med chokladbollar i olika färger samt en soppa till Erika. Allt var som alltid väldigt gott!
Vi var också in på Rusta och knyckte sista spegeln som jag tidigare i veckan hade tittat ut.
Den ska var i "nya" badrummet, bild senare era nyfikna rackare!

Nu är vi hemma och här förbereder Schlagermiddagen för fullt. Emilie tar en svängom med köttsvansen innan den ska få sej en omgång i ugnen.
Själv har jag snitsat ihop en potatisgratäng som redan står i ugnen och puttrar.
Nu ska vi strax i väg till Bålsta och heja på Valhall IBK (Oj, vad konstigt det blir??)
Bilder från Schlagermiddagen med tillhörande festligheter senare ikväll om jag är nykter, hihi.

1 kommentar:

  1. Ja jag satt här vid datan och väntade på dig inatt. Men förstod att du sov istället.

    Vadå heja på Valhall??? Hejar inte du på Broiken?? Du får banne mig både blogga och ta kort vare sig du är nykter eller ej.

    SvaraRadera