20 februari 2010

Snösnösnösnö

Godmorgon mina insnöade vänner!
Herregud, vad det snöar! Fortsätter det så här så får jag ringa Livgardet tvärsöver sjön och be dom komma med en bandvagn, eller vad det nu heter.
Hur ska jag annars komma till jobbet ikväll?

Jag har iaf haft en utmärkt sovstund med en stycke kelsjuk katt i knävecken. Vilket gjorde så man fick låna en del av makens halva för att kunna lägga benen på.
Har alltså sovit mer eller mindre på tvärsan idag. Men alla sätt tillåtna utom dom dåliga.
Klockan 13.54 så hade då Prinsen ledsnat. Blev väckt av en ilsket hög jam och en buff på kinden.
Bara att masa sej upp och kolla var resten av familjen var. Det visade sej att i det inte var en levande själ som kunde roa kissen. Som tur var kände jag mej färdigsoven så jag gick upp, då gick Gustav ut!
Tack Gustav!

Tror Roffsingen är hos släkten på Målarvägen och fogar en tvättstuga. Jag gillar det där begreppet "byta tjänster". Peter är elektriker och fixar sladdar, lyse, värme och kollijox i badrummet vårat och maken fogar hans nykaklade tvättstuga.
Erika är i sitt rum, tror hon kanske vilar/sover för jag har inte hört ett knäpp därifrån.

Ikväll är det så dags för delfinal 3 i Melodifestivalen.
Eftersom både Jessica och jag jobbar så styr vi upp en liten Schlagerkväll framför 50-tummaren på arbetet.
Med räkmackor, alkoholfri cider, snacks och glitter&glamourutstyrsel lockar vi dit våra inte fullt så schlagerintresserade kollegor.
Redan 19.30 kickar vi igång förberedelserna för partajandet.
20.45 är det då tyvärr dags att jobba, men jag tror att vi hunnit lyssna på alla bidragen då.
Sen hoppas vi att pensionärerna sover sött till klockan 21.30 ja, helst hela natten förstås.

Jag har inte hunnit lyssna på låtarna ännu men det är klart jag skulle vilja se min granne??!!!!
Darin och så självklart Alcazar i Globen.
Alcazar har alltid grymt bra låtar och det var ett jäkla ös i Globen förra året, det vill jag lova.

Nu ska jag sluta svamla och vimma mej lite inför kvällen!

Hinner kanske inte med något mer inlägg innan jag åker till Schlagerjobbet, men kameran är iaf nerpackad så bilder blir det i morgon!

Må bästa låt vinna!

1 kommentar:

  1. Låter mycket trevligt med lite schlager tema på jobbet ditt ikväll. Kan inte fatta att det snöar så in i bengen hemma i Sverige.

    SvaraRadera