1 februari 2010

Äntligen måndag

Godtrevlighärligskönledigmorgon mina 84 läsare!
Oj, vad jag är pigg och glad! Nu har man avklarat tre härliga nätter med mycker fniss och skratt på jobbet.
Hur ska jag stå ut och behöva vänta ända till onsdag för att få jobba igen?
Förstår mej inte på vädret, igår kväll vardet 22 jävla minusgrader och nu när jag åkte hem ynka 5 minusgrader.
Hallå! Väderguden, du får väl ta och bestämma dej nu! Inte hålla på att vela så här. Mina leder mår ju piss när temperaturen ändras hit och dit.
För er som inte visste det så är jag egentligen en gammal vädergumma som känner av väderomslag. Får ont och blir stel i lederna när temperaturen ändrar sej. Det knakar, låter, svullnar och gör allmänt himla ont!
Mormor var likadan och mamma är likadan, har alltså ärvt den förmågan att slippa ha inomhustermometrar på väggarna.
Nä, nu är théet urdrucket och Skogaholmslimpan uppäten så då är det väl bara att hoppa i säng då!
Idag ska jag upp tidigt (ovanligt va?) Jag ska gå på en studiecirkel genom jobbet som heter "Bodils livsfrågor" ska bli väldigt intressant. Den börjar 13.30 i Bålsta. Har för säkerhetsskull lagt fram två tändstickor som jag kan spjälka upp ögonen med.

Det var kul att ni gillade mina Ordspråk, jag har några fler men dom tar jag fram som ett ess ur rockärmen när jag tycker det är dags att muntra upp er lite.

Godnatt Sverige, Norge, Usa och alla ni andra ute vlär....väld....vlrää...VÄRLDEN!

Märker ni att jag inte är ett dugg trött, jag är speedad som en trimmad hamster. Vette 17 hur det kommer att gå med skönhetssömnen idag??

Over and out

1 kommentar:

  1. Säger godmorgon till dig då jag precis vaknade. Men du är nog redan uppe och på kurs. Åhh skogaholmslimpa. Densom kunde få äta det till frulle. Mums.

    SvaraRadera