18 januari 2012

Alla var här


Kvällen i Pettssonska har varit kanon. Erika kom på besök och bjöds på kycklingwok med ris.
Den här gången blev det lite starkt så det gick åt en hel del vatten under måltiden.
Emilie stackarn kom hem från jobbet och kände sig inte helt hundra.
Hon avstod woken pga av att såsen icke var LCHF-vänlig.

Efteråt så blev det en del knapptryckningar på vår älskade Juramaskin. Att kaffe-på-maten kan vara så gott?

Rolfs mobilräkning kom idag och som självutnämnd ekonomisk ansvarig i denna familj så har jag tillåtelse att öppna dessa vita kuvert innehållande räkningar.
Skrattade för mig själv när jag läste att han skickat två!? sms förra månaden.
En kraftig uppryckning efter novembers intensiva messande, endast ett!
Skönt att veta att han aldrig kommer att drabbas av s.k sms-tumme, alltid nåt att glädja sig åt.

Två sms gör jag av med på en kvart, typ.

Våran egna Mästerkock Jossan briljerade såklart i Mästerkocken i kväll! Kul att följa programmet och se hur långt det räcker.
Hoppas på vinst, naturligvis!

Tittar på "Kniven mot strupen" nu. Han verkar lite halvt galen kocken Alex Nilsson. Provade en av rätterna på den sunkiga restaurangen och utbrast: "Det ser ut som en blandning mellan skit och spya!"
Haha, han är cool!

Ska sova snart, i morgon är jag ledig. Har bara ett måste,  ska åka till Bålsta och köpa torrfoder till Gustav. Resten av dagen blir det inte så mycket mer, behöver vila mig i form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar