14 januari 2012

Tålig tjockis, varsegod!


Kvällens middag stod mina egna mästerkockar för. Emilie lagade LCHF-färsbiffar med mozzarella och en annan massa gott gojs i.
Jogge gjorde en urgod champinjonsås och jag skalade och klyftade potatis till oss icke LCHF-are.
Eller som Rolf trodde det hette LCHD. Kan vara en blandning utav någon med diagnosen ADHD och som samtidigt äter LCHF, eller vad tror ni?
Tyvärr valde jag att inte hålla kameran still när jag skulle föreviga måltiden, så någon suddig bild  kommer ni inte få se.
Däremot ska ni få bekanta er med mina nyinköpta gröna 50 %-växter.


Den till vänster är en Fatsia Japonica och den andra är en Crassula, men det visste ni väl redan?
Fatsian Japonica heter aralia på svenska och Crassulan googlade jag fram och den benämndes som "tålig tjockis". Passar ju bra in här då.
Crassulan är en ny bekantskap för mig. Ser inte mycket ut för världen men jag ville ha en modell låg blomma just där. Annars ser inte Gustav ut genom fönstret då detta är hans favoritspanarplats.

Tittade på Stjärnorna på Slottet nyss. Ikväll var det Johan Rheborgs dag. Har alltid gillat honom och allt han gjort/gör.
Nu efter detta program gillar jag honom ännu mera, rar kille som visar känslor. Det ger höga poäng från mig.
Fick se lite klipp från min absoluta favoritfilm, Torsk på Tallinn. Kom på att det var ett tag sen jag såg den, förut tittade jag på den ofta och kunde nästintill varje replik.
Måste ta en Torsk på Tallinndag snarast, dvd´n ligger i filmlådan, bara att köra igång.

Nu tittar Rolf på Morden i Midsomer, inget för mig. Jag sitter i köket och äter ostbågar och dricker vatten, oslagbar kombination.
Trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar