30 januari 2012

Kockobello!


Måndag igen och jag vaknade med huvudvärk. Typiskt! Men efter frukost och en Ipren, ni vet den intelligenta värktabletten så var man med i matchen igen.
Idag har det inte hänt så mycket. Jag har kammat kissen, borde kamma mig själv också, ser för taskig ut i barret.

Har suttit och planerat veckans kulinariska middagar. Denna vecka bara 4 st pga av vi ska ut och roa oss på s.k. "lokal" på onsdag!
Nu blev ni nyfikna va? Avslöjar vad vi ska roa oss med vid ett senare inlägg.....det är i alla fall jag, maken och två andra kärri.....damer som ska göra stán!

Sånt där tror jag man behåller sina läsare på...en cliffhanger! Nu måste ni ju läsa vidare om vad vi ska ut på för galej på onsdag....

Ja, alla fall så var det idioternas paradis del 324 på Willys idag. Ibland undrar jag vad det bor för kufar i detta lilla samhälle??
Idag var det bl.a  en man och en kvinna, tror dom var ett par där mannen upptäckte grönsaksavdelningen på Willys, tror för första gången i världshistorien faktiskt.

Så här lät det: "Men ååååå ingefära, det vill jag ha, men ååååå palsternacka, men kolla pumpan vad fin, men ååååååå kålrot va?, men ååååååå blomkål är det gott? men titta här en påse med sallad i! Färdigskuren!.....osv osv botaniserade han genom alla grönsaker....jublande!

Jag har fem teorier om diagnosen på denna karl!
  1. Han har suttit inspärrad dom senaste 5 decennierna
  2. Han har legat gömd under en sten i skogen sen tidigt 5o-tal
  3. Labbet lyser men personalen har gått hem
  4. Hjulet snurrar men hamstern är död
  5. Han är helt enkelt dum i huvudet!
Jag är ganska säker på att alternativ 5 var rätt diagnos på stackarn.
Nu var jag elak kanske.... men allvarligt så tror jag inte han var sjuk eller något. Det skulle jag med mina skarpa ögon se på direkten...
Sen var det ytterligare en kuf som pratade med sig själv under hela handling, hon hade riktigt kul! Och nej hon pratade INTE i handsfree.....
Så vill man bli underhållen åker man till Willys en måndag runt lunch.

Jag handlade också frukt och grönt, så det räcker och blir över.
Idag ska jag göra en broccoligratäng som jag tänker servera med lite kassler.

Fru Montanzami håller kolla på bananerna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar