23 januari 2012

Raketfart!



Vaknade till liv även denna dag.  Sov inte så länge, ska försöka somna skapligt i kväll också.
Råkade skriva som status på facebook nyss att "Här händer det grejer" och att jag skulle berätta mer i bloggen senare. Besöksräknare gick i topp direkt, haha.
Kanske inte är direkt så att jag vunnit på Lotto eller fått löneförhöjning men en viktig nystart för mig.

Jag är numera en Viktväktare! Onlinemedlem på internet sedan en vecka tillbaka och idag var det alltså hemmavägning i badrummet på den nyinköpta personvågen med digitala, stora, tydliga siffror.
Hade en annan gammal förut, men det var så långt ner till siffrorna så jag såg dom inte.
Sen var den inte digital heller vilket inte är så kul, jag vill veta exakt på hektot vad jag lyckats prestera.

Jag hade gått ner 2.3 kg första veckan. Hade först en förhoppning att tappa 16 kg som han i Biggest Loser men det kanske var att ta i. Då hade min viktresa varit över på två veckor.....
Programmet är urlätt att följa:
  • Jag äter vad jag vill
  • Allt man väljer att stoppa i krokodilgapet har ett värde = propoints = PP
  • Har inte varit det minsta hungrig någon sekund
  • Har varit vrålmätt och ätit som en häst varje dag
  • Man måste få i sig sina tilldelade uträknade PP varje dag
  • Har varit "tvungen" att äta mackor, riskakor varje kväll för att nollställa mina PP
  • Kissar ofta
  • Tvåan funkar underbart bra, har haft problemmage tidigare
  • Allt jag visade i matväg förra veckan i bloggen var VV-recept
  • Appen i Iphonen är suverän, där finns allt och jag håller reda på mina PP
  • Har förutom mina dagliga PP  även en veckobonus på 49 !! PP......
  • Vilket motsvarar 17 dl vin om man skulle vilja ta sig en karatefylla på lördagskvällen
  • 1 Delicato chokladboll = 6 PP
  • 1 påse Ahlgrens bilar = 12 PP
  • Ostbågar 100 gr = 14 PP
  • Jag kan alltså "unna" mig mitt favoritsnacks i fall jag skulle vilja
Och som ett bevis på att jag lyckats så blev det bingo på vågen. Jag har mätt mig också, det är faktiskt ännu roligare.
Midjemåttet hade på en vecka minskat med 5 cm!

Nu ska jag inte slå mig för bröstet och och verka kaxig bara för att det gått som tåget första veckan.
Självklart vet jag av erfarenhet att bakslagen kommer framöver men just nu är jag peppad som fan!

Så nu vet ni det! Och ni därute som har erfarenhet av Viktväktarna får gärna komma med tips, råd och goda recept.
Maila vore bäst ewapettsson@hotmail.com

Varför äta Nutrilett, soppor, shaker och annat som smakar skit när man kan äta som vanligt i rätt mängder och gå ner. Jag fattar det inte!








Glömde en sak, Rolf gick ner 3,5 kg bara genom att äta dom middagar jag lagat, han räknar inte PP!
Fuskigt!

5 kommentarer:

  1. Men Ewa häng på Marie o mig vi går på VV i Bålsta onsdagar och dom har både dag o kvällstid. En super bra o rolig o pepande människa, eller vv konsulent eller vad det heter. Lycka till o 2,3 på en vecka wow.
    Hälsningar Lise-Lotte ev?? din efterträdare på jobbet!!!!!!! Nä inte efterträdare men ev jobb i april.

    SvaraRadera
  2. Aha, vad kul! Nej, jag klarar mig själv. Gillar inte dom där mötena har gått på såna förut. Har du fått jobb på mögelhuset! Kul! Grattis!

    SvaraRadera
  3. Vad kul och stort Grattis. Du kommer klara det galant /Åsa

    SvaraRadera
  4. Jobbet inte klart men kanske.Få se vad det landar!!!
    Skiter i om det är mögelhus för mig är det 2,2 mil enkelresa närmare. Spar mycket bensinpengar.
    Lycka till o kämpa på med pointsen!!!
    Vill du ha recept så har jag MASSOR!!!
    Lise-Lotte

    SvaraRadera
  5. Vad du är duktig!! Grattis!!

    SvaraRadera