19 januari 2012

Linus is in da house!



Efter dagens intensiva aktiviteter så var det skönt att ta sig lite fika och småprat med Anne P.
Hunden Linus fick hundgodis och sen sov han på köksgolvet. Gustav var ute och visste inte att en stor läskig hund var i hans palats!
Jag lyfte in honom och han var så rolig, hjärtat bankade, ögonen stora som bollar, och han tittade skrämt på Linus. Tror jag det, han är ju faktiskt inte van vid hundar.
Linus däremot undrade nog vad Gustav höll på med, han är van vid katter och har en alldeles egen lurvtuss hemma.



När jag satte ner honom så smög han in i sovrummet och hoppade upp i fönstret.
Efter en stund så vågade han sig ut från sovrummet, smög längs väggarna och ville ut, via altandörren för säkerhetsskull.

När Anne och Linus gick hem så kom Gustav in, väldigt avvaktande. Han smög, med låg kroppställning och nosade överallt.
Sen fullkomligt överföll han matskålen och hetsåt torrfoder.
Mammas lilla Prins!

Dagens middag i Pettssonska var en helstekt, benfri kotlettrad. Blev lite inspirerad av Mästerkockarna i går.
Jag ugnsrostade potatis, kålrot, rotselleri, vitlök och motötter till. Jag älskar ugnsrostade rotgrönsaker!
Lite tzatsiki till och sen var det bara att njuta.

Nu har maken och jag lite social samvaro. Han i ena schäslongen med sin Ipad i knät och jag i andra med Macen och Iphonen i tryggt förvar.
Jojo, det är så man umgås nu för tiden!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar