28 januari 2012

Massa grejer!


Lördageftermiddag allaredan och inte ett livstecken från eran favoritbloggare!
Skandal! Skyller på mycket bl.a aktivering av make, motion och intag av föda.
Men nu ska ni få reda på vad jag sysslat med idag, ni kommer bli imponerade, det är massor.
Så håll i peruken nu!!

  • Vaknade 10.00
  • Kontorsarbete i sängen, kollade mailen, senaste statusuppdateringarna på FB och WF-spel.
  • Frukost
  • Påklädning
  • Besök i Bålsta
  • Dressman
  • Hemmabutiken
  • Fika
  • Ica
  • Automatbiltvätt på OKQ8
  • Kesolunch hemma
  • Kaffe
  • Promenad 50 minuter
  • Landat i schäslongen med datorn i knät
Ska försöka belysa punkterna 6, 7, 10 och 13:

Dressman:
Rolf skulle köpa nya jeans. Jag stod på sidan av butiken och bevittnade när han goes bananas i Dressmanbutiken. Han handlade två par jeans och en bebisblå tröja.  Billigt och bra 697:- och Rolf var glad, hur glad ser ni på bilden!
Efteråt firade vi Dressmankapen med lite kaffe utan något till!


Hemmabutiken:
Var in och klämde på den där  Moulinex racerhackaren jag visade er tidigare. Såg fin ut, men priset! 749:-! På Elgiganten kostar den 495:- samma apparat......Kom fram en liten grå manlig förskrämd  försäljare och frågade käckt om "jag skulle slå till?" Nää, inte här utan jag åker nog till Elgiganten för där kostar den 250 spänn mindre sa jag och försökte låta tuff.
Oj då, jag ska se vad jag kan göra, sa den grå musen.
Efter två minuter var han tillbaka och sa att den var min för 495:--
Det är så en slipsten ska dras!
Katching!


Biltvätt:
Vi åkte Rolfs höghus till firmabil till Bålsta. Han fick för sig att den behövdes tvättas i automattvätten.
Sagt och gjort, vi fick köa en halvtimme sen var det våran tur. Det hela slutade med att apparaten tvärstannade, Rolf fick ta sig ut och jag var ensam med dom otäcka stora lurviga borstarna...
Nära-döden-upplevelse....garanterat!


Promenad:
Man ska röra på sig, helst varje dag i minst 30 minuter. Jag föreslog en rask promenad till Lejondal och hem igen. Tror Rolf missuppfattade och trodde vi skulle på någon 7-milavandring.
När jag går ut och powerwalkar så hoppar jag i gympaskorna och tar på mig jackan och går, oftast dit näsan pekar.
Jag väntade otåligt för han skulle "bara byta om".........till detta:
  • Helly Hansen underställ
  • Gröna vandringsbyxor inköpta på Fliesberg för 15 år sedan
  • Varm stickad s.k "Olle"
  • Raggsockor
  • Vandringskängor
  • En färgglad jacka som hittades längst in i garderoben inköpt tidigt 80-tal
  • Svärmors stickade lyckoluva
  • Skinntumvantar
Tids nog kom vi i väg i alla fall och vi travade på i 50 minuter. Nu sågar skogsmulle ved härutanför.
Och jag ska strax förbereda maten....

Ha en trevlig lördagskväll!









1 kommentar:

  1. haha, jag är som Rolf jag, byter också om när jag ska ut och gå :) känns bättre att svettas i underställ än i "vanliga" kläder liksom.

    SvaraRadera