31 januari 2012

Glida-runt-dag!



Goddagens kamrater!
Vaknade upp redan klockan 06.00 utav att det kliade vansinnigt i mitt högra öra. Doktor Ewa konstaterade efter lite grottande med topz att Familjen Eksem nu flyttat in där, i denna trånga men trivsamma enrummare med millimeterkvadrat yta.
Typiskt, har man inte eksem på armar och i fejjan (inte FB) så har man det i lilla örat, tror det beror på för flitigt användande av öronproppar, har haft det förut så jag känner igen symtomen.
Varför skrev jag det här???  Ingen vettig människa är väl intresserad av mina problem i öronen?

I dag skulle jag och Anne H ta oss en tur till Sigtuna. Hon hade spanat in några urtjusiga lattemuggar i inredningsbutiken Rost & Russin som skulle inhandlas. Jag blev vänligt tillfrågad att följa med som den expert jag är på lattemuggar samt för en gemensam fikastund på Tant Brun.
Man är dum om man tackar nej till något sådant!

Jag hade även jag tidigare spanat in den fina plåtskylten jag visade upp här för ett par veckor sedan i just den tilltänkta butiken.
Nu kanske man skulle slå till...om priset var det rätta?

Klockan 10.00 prick svängde jag upp på garageuppfarten till Hauge-Nilssons residens.
Måste först bara in och pussa på födelsedagsbarnet i familjen. Lilla Lotta fyller idag 1 år!
                                                                           HURRA!
Lotta fick godis och puss på nosen sen for vi i väg.

Lotta när hon var liten bebis


Väl framme i Sigtuna så var förstås siktet inställt på Rost & Russinbutiken på den stora autostradan mitt i Sigtuna.
Oj, där fanns massor med saker jag lätt skulle kunnat stämpla in. Men priset var såklart lite dyrare än vad min plånka tillät.
Anne köpte sina urfina lattemuggar som det faktiskt var ett bra pris på. Tänkte först slå till på fyra stycken rosa jag med. Men sen kom jag på att mina kökskåp är små och redan fulla med fina kaffemuggar. Dom senaste inköpta på Gekås för 9:-/st.

En sväng in på lite andra dyra affärer innan vi styrde kosan mot Tant Brun. Första gången jag varit där och man kunde välja sittplats. Det var bara vi, ett äldre par och två engelsktalande män med varsin dator på bordet.

Anne bjöd frikostigt! Och jag valde en enkel men otroligt god macka och en latte, of course my hourse.
Räknade ut ungerfärliga PP på detta intag och konstaterade snabbt att jag hade råd med middag också hemma ikväll.  Kanon!


Försvinnande gott!


Min fina norska sykepleijer Anne


Kaffestugan från 1600-talet i vinterskrud

Tant Brun ser ut att frysa! Halmhatt är inte bra vintertid!

Sen var det dags att åka hem. Jag endast med en påse från Ica med tre saker i bl.a keso.
Köpte inte min skylt, just den jag hade span på fanns inte. Men en liknande för 359:-!
Finns billigare och exakt likadana på internet, har redan sett en.

Härligt med lite utflykter med kaffestopp så här mitt i veckan. Mer sånt!
Tack för kaffet och mackan förresten Anne, vet inte om jag sa det....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar