20 januari 2012

Jag vabbar i natt!


Hej fredag och hej jobbhelg!
Har precis kommit hem från den obligatoriska fredagshandlingen med mamma.
Idag gick det undan, vet inte varför hon hade så bråttom och småjoggade runt halva Willys.
Tillbaka hos mamma igen fikade vi, kaffe och skorpor denna dag.
Erbjöd mig att hjälpa henne att ta ner julgardinerna i köket men hon avböjde. Hade varit kul att få hamnat på duktigalistan åtminstone en gång!
Idag var det faktiskt bara en som var med på den listan, Aina.  Hon är duktig och har både frys och kyl fullproppad= duktig!?

Hem till mitt sjuka barn, som snorar och nyser. Tänkte först ringa och ta ut en VAB-dag som är så populärt att ta ut, men sen insåg jag snart att hon är lite för gammal för sånt.
Tror inte varken jobbet eller Försäkringskassan tillåter att man vabbar till ett "barn" som är 26......
Däremot får man alltid en tidning och godis när man är sjuk! Det fick jag när jag var liten och så även mina barn. Det hör liksom till, är man sjuk får man uppmuntran!
Idag inget undantag!


Fast det är klart att det är lite skillnad på val av tidning och godis när man blivit lite äldre.
Det här skulle nog inte Emilie uppskattat när hon var 8 år. Då var det Min Häst och en påse lösgodis.

Min mamma berättade förresten att min bror, han som är som Fantomen, alla pratar om honom men ingen har sett han, har TWAR.
Han och Gunde då, stackars karlar.  Så håll ögonen öppna, snart kanske brorsan är på löpsedlarna.


 


2 kommentarer:

  1. vad är twar undrar lotta

    SvaraRadera
  2. Men oj då. Det låter jobbigt att ha TWAR: Men tror inte OWE kommer på löpsedlarna?/Åsa

    SvaraRadera