7 januari 2012

Lördag hela kvällen


Varit lite slapp i dag på bloggandet.  Har inte haft så mycket att komma med, men lite har jag gjort i alla fall.
Kanske inte så himla intressant men jag delar med mig ändå. Läs om ni vill annars låt bli.
Började dagen med en sen frukost sen försökte jag få bilen isfri. Jag skrapade så jag blev svettig, det var en förbannat hård, seg is idag.
Jag hatar det!
Efter en kvart fylld med svordomar och suckar så kunde jag i alla fall åka i väg till mamma som säkert nu stod och väntade på mig.
Mycket riktigt, jag var 5 minuter sen och hon undrade vart jag tagit vägen. Stavas IS svarade jag!

Vi handlade på Willys, gick ett varv på Karlssons och Fliesbergs också. Sen hem till mamma för pulverkaffefika och kladdkaka.
Fixade hennes ljudinställning på TV´n och sen åkte jag hem.
Duktiga människor denna vecka var: Ingrid (tyvärr inte du Ingrid D), Birgit och Vally. 
Stannade till på Statoil för att köpa påtår, denna gången riktigt kaffe! Deras latte går inte av för hackor.

Hemma var huset tomt, endast Gustav var hemma. Rolf kom lite senare,  han hade varit hos sin pappa på en visit.

Lite senare kom även småtrollen hem. Rolf ställde sig i köket och påbörjade middagen. Vi övriga dönickar tittade på TV och slappade.
Lite bilder från en vanlig lördagsmiddag i Pettssonska kommer här:

LCHF-räkröra bara till Emilie, snäll pappa!

Räkbakelser, lax, sill, ägghalvor och Janssons


Allt slank ner utan svårigheter

Vi korkade upp dagen till ära av alla färger och sorter,  öl, vitt, rött, julmust och citronvatten. Efter avröjning i köket så fixade Emilie en supergod LCHF-chokladmousse. Bryggkaffet var faktiskt ganska gott......några fingrar i kors bakom ryggen.
Nu har Erika åkt hem, Rolf "leker" med sin Ipad, skrattar HÖGT till Henrik Dorsinklipp.
Emilie och jag tittar på "Mitt stora feta grekiska bröllop" med varsin Macdator i knät och Iphone i näven.
Sociala gänget, det är vi det!
Trevlig lördagskväll mina vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar