1 januari 2012

GOTT NYTT ÅR!


God fortsättning på det nya året säger jag och Gustav!
Han har nästan återhämtat sig från gårdagens tokigheter. Är fortfarande lite rädd och avvaktande när han ska ut, och är bara ute korta stunder.

En stund före tolvslaget när det lät som värst och som det var krig ute så drog jag igång datorn, kopplade in högtalarna och igång med Spotify. Min playlist från 50-årsdagen tror jag kissen gillade. Kanske hörde han lite mindre av allt smällande när musiken var ganska hög, jag hoppas det i alla fall.
Så det nya året firades in med katt under soffa, make halvsovande i soffan och jag som diskjockey.
Det poppades bl.a Jag dansar aldrig nykter, Hej Mickey, Sommartider, Kung i baren, Tommy tycker om mig,  Jag ljuger så bra och Värsta schlagern.
Blev lite i form där på nattkröken och ylade med lite halvdansande i min ensamhet i klädd Ullaredskostymen.
Tur att ingen såg mig! 

Halv tre så vågade han sig fram igen. Han buffade på mig i sängen, la sig tätt intill och somnade om.
Tack gode gud att denna, Gustavs värsta dag på året, är över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar