7 januari 2012

Snaaaark


Har sovit som en bebis i natt, i 12 timmar! Lessnade på Rolfs hysteriska zappande i gårkväll, tre sekunder på varje kanal. Fram och tillbaka, upp och ner! Blir galen!
Så i stället för att gnälla gick jag och la mej, redan klockan 23.00. Jag var trött och somnade omgående.
En härlig känsla att vakna 10.40 och känna sig utvilad....nästan.

Idag ska jag hämta mamma 13.00, vi ska Willyshandla.  Sen ska jag mecka hennes TV, det är något märkligt med ljudet säger hon. Antagligen har hon kommit åt någon knapp på fjärrkontrollen.
Dessa brukar innehålla miljoner små knappar som egentligen inte behövs. Nya apparater brukar vara fabriksinställda.
Jag har aldrig använt mer än tre knappar på vår kontroll!
Det skulle finnas en fjärrkontroll för äldre som bara det fanns tre knappar på:
En för att bläddra mellan kanalerna, en för att höja/sänka ljudet och en för att stänga av/på.

Kanske finns såna redan, annars tycker jag någon smart en kan börja tillverka en sådan.
Dags att göra sig redo!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar