14 januari 2012

Ensamfika


Efter exakt 12 timmars god sömn så vaknade jag minst sagt utsövd klockan 11.00.
Rolf var såklart redan uppe och halvlåg i soffan med TV´n på, utan ljud som alltid. 
Han gillar att titta på rörliga bilder säger han.

Han har chockat mig å det grövsta idag. Han skulle som ni vet ut med jobbet ikväll, bowla, middag och det gamla vanliga.
Snacka om jag blev förvånad när han sa att han inte skulle åka, han hade ont i knät.
Han måste ha väldigt ont eftersom han ALDRIG skulle missa en utekväll med kompisarna.
Stackarn!

Slog mig lös och helt oplanerat åkte jag i väg till Plantagen. Såg på TV-reklamen i går att dom hade
50 % på gröna växter.
Detta måste naturligtvis utnyttjas.
For i väg med motorvärmarsladden kvar i uttaget. Tyckte det lät konstigt, vände vid Berberisvägen och åkte hem. Då upptäckte jag sladdjäveln!

Gjorde ett nytt försök utan svans på bilen och det lät bättre.
Tog ett varv runt min nya arbetsplats Flottiljen som ligger granne med Plantagen. Ser väldigt fint ut men långt ifrån klart eller vad tycker ni?





Vi vill ju iaf kunna se ut när vi jobbar! Eller hur Mia?
På Plantagen började jag självklart med en fika på Waynes. En mellanlatte och en amerikansk cookie stor som ett dasslock, fy satan vad gott! 
Precis när jag hade fikat klart och börjat botanisera bland havet av gröna fina växter dök Emilie och Jogge upp.  Dom skulle också handla, en gå-borts-blomma. Det vankas inflyttningsfest hos vänner i kväll.
Jag hittade det jag sökte, fyra gröna växter och sen lite blockljus. Betalade och åkte hem.
Ska strax visa er vad jag köpte för ruskor, håll ut!






1 kommentar:

  1. Fint, men lite för plastat för min smak...men jag är så suuuugen på att "flytta dit"./mia

    SvaraRadera