2 januari 2012


Nyårslöften? Har aldrig fattat grejen, lova någonting man håller i högst en vecka.
Nej, det är ingenting för mig men däremot har jag lite visioner inför 2012.
Det här vill jag uppnå detta år:
  • Prata mindre och lägre
  • Hälsa på mamma oftare
  • Banta 30 kg helst till 10 mars, fast det verkar kanske en aningen knivigt
  • Åka på minst en solsemester utomlands, gärna flera
  • Åtminstone försöka se en hel James Bondfilm utan att somna
  • Sjunga mer, kanske börja i en kör
  • Sluta oroa mig för allt
  • Sluta att överkonsumera ordet ELLER
  • Inte ta med Iphonen varje gång jag går på toa
  • Sluta bete mig som en hypokondriker
  • Åka på minst två resor till Ullared
  • Damma av gåbandet så fort julgranen åker ut
  • Börja gå på gåbandet
  • Ha fortsatt kontakt med alla mina nattisar på Pomona när jag slutar
  • Bli lite mera egotrippad, måste tänka på mig själv mera
  • Äta lite mindre bearnaisesås
  • Lära mig dricka snaps....urrrk (är ju för för f-n 51 år!)
  • Försöka tycka om programledarna Ulrika Bengtsson och Jenny Östergren
Ja, lite så är det tänk att mitt 2012 kommer att bli.

Men jag har förstås lite inskrivet i nya agendan redan, det kommer bli ett spännande år. Framför allt nu i början då jag börjar på mitt nya jobb. Det känns superkul och spännande! Jag är laddad!
Flottiljen, här kommer jag!
Datumet är inte spikat än, men tror det blir i början av februari jag lämnar Pomona, med förstås blandade känslor.
Vidare ser jag fram emot det här med stor glädje:
  • Robert Gustavssons jubileumsshow 25 februari
  • Melodifestivalen, Final i Globen 10 mars. Vi sitter längst fram! Vinka!
  • Jesus Christ Superstar med Ola Salo 3 maj
  • Två dagars Göta Kanalkryssning i juni

3 kommentarer:

  1. Jag gillar folk som pratar mycket! Och snaps är äckligt, håller med dig! Men lycka till med dina visioner! Kram Eva-Maria

    SvaraRadera
  2. Ja, men ibland pratar jag lite för mycket! Och snaps vet jag att jag inte kommer att klara av.....

    SvaraRadera
  3. Tycker precis som Eva-Maria att inte sjutton är snaps gott och inte behöver du jobba på det./Åsa

    SvaraRadera