22 januari 2012

Härliga vinter, varmt välkommen!



Sen söndagskväll redan? Vad tog den här dagen vägen? Har i och försig sovit bort halva dagen vilket resulterade att jag missade Spark-VM från Norge som visades kl.13.00, hade varit kul och sett.

Gillade inte synen av meterdjup snö när jag råkade glo ut genom fönstret, herrejäklar vad det hade snöat.
Men hysteriskts kul för barnen som drabbas av glädjefnatt och tillbringar dagarna ute i stället för att slöa framför datorer och televisionsapparater.
På min gata har jag dock inte sett en enda unge ute, så kul var den snön!

Känner mig bättre i allergin, detta förstås för jag tog detta cortison i morse. Biverkningarna av morgonens intag är att hjärtat rusar, jag blir högröd i fejjan en dag efteråt och fruktansvärt torr i munnen.  Men det är smällar jag får ta, morgonpersonalen skrämde jag slag på i morse med mitt omöjligt ännu mera svullna fejs.
Sen efter lång tids behandling kan man även utveckla starr, nekros, diabetes och en massa andra otrevliga sjukdomar.

I dag hade jag gästkockarna på plats i köket, som jag gillar det. Bara luta sig tillbaka och titta på!


Dom tillagade baconlindad, fylld fläskfile med hemmagjorda pommes frites (dock ej friterade)
Sen hade Jogge gjort sin specialare, en supergod svampinjonsås.
Grönsallad ett måste till.
En butelj libanesiskt rödvin till dom lyckliga som inte ska jobba, isvatten till den som drog nitlotten.
TWAR-Owe kom på oväntat besök, har inte sett han sen julafton förra året.
Han fick sig också lite mat och han blev glad, mätt och ändå mera pratglad.
Tycker ni jag pratar i 180 skulle ni träffa honom, han är fasen så mycket värre. Typ 359 nedslag i minuten!
Men jag gillar han, jag har bara en bror. Och han ska man vara rädd om!


Gustav har börjat mjälla ordentligt, måste köpa mjällkattschampo i morgon.
Klarsynta läsare ser förstås att det inte är mjäll utan snöflingor i enkronasstorlek.
Han gillar inte heller denna årstid av förklarliga skäl.
Kallt att slå en drill i meterdjup snö. Tvåan ännu värre kan jag tänka mig den brukar ju ta betydligt längre tid. Det blir kallt om lilla kattstjärten.
Oj, bidde lite skitsnack så här på kvällskvisten.

Nu är det dags att kamma till sig för Mögelhunden och åka till jobbet.

Trevlig söndagkväll och simma lugnt!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar