16 januari 2012

Dagens ros!


Godmorgon mina vänner!
"Ny dag-nya möjligheter", som det så käckt brukar stå på diverse statusuppdateringar på facebook.
Ja, idag är det verkligen en ny dag, med allt vad det kommer innebära. Jag är spänd av förväntan!

Vad händer i dag då? Har ägnat mig åt lite småpyssel här hemma. Orkideerna har fått badat, några gröna växter fick sig en dusch, jag har planerat lite middagar, gosat med kissen, utfodrat grannens katt, ätit frukost, kört igång en maskin med tvätt.
Inte så pjåkigt utav mig och klockan är bara strax efter 12.00.

Fick ett mycket fint meddelande på facebook i går, det gladde mig verkligen. Jag blev så glad!
Tack, tack, tack igen!
Så här stod det:

Hej Ewa, jag kommenterar inte ofta dina inlägg, men du ska veta att jag uppskattar dem och allt i din blogg. Fortsätt med detta! ha en trevlig kväll och hoppas din nya arbetsplats snart blir färdig.

 Det är alltid kul att få höra såna fina ord från någon som läser mitt svammel.
Nu ska jag fortsätta här hemma. det ska bäddas, plockas ur diskmaskin, fixas och donas.
Måste i väg och handla också, jag jobbar hästvecka denna vecka. Måndag, tisdag och hela helgen.

Och som ni vet vill jag ha allt hemma till veckans kulinariska glädjestunder så jag slipper rusa till affären precis när jag slagit upp ögonen på eftermiddagen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar