29 januari 2012

Söndag i bilder


 Efter lite påpekande från hyresgästen på övervåningen om att det är is på fönsterrutorna och skitkallt på plan 2 (vilket det är!) så åkte vi till Bauhaus och inhandlade två element. Rolf körde denna långtradare galant och trixade fram mellan pensionärer, lampor, kakelplattor, mobiltalande ungdomar, bortsprungna skrikande småbarn, slagborrmaskiner och fula mattor.
Vi betalade kalaset 2 x 649:-, billigt för att slippa skrapa is inomhus.


 Hemma var vi vrålhungriga. Jag åt som vanligt min Kesolunch och Rolf snitsade i hop lite grillade Stockholmare och gårdagens sallad blandad med lite ny sallad och en klick Keso.
 Rolfs betalade 9 PP för sitt lass med mat medans min lilla enkla macklunch reades ut till det fashionabla priset av endast 5 PP!




Gustav på plats, i Pettssonska får man sitta på bordet när man är Prins!


Emilie hittade ett vitt hårstrå som stod rätt upp på henne i kalufsen!
Inte kul men väntat, det ligger i generna. Jag själv var totalgrå vid 25-års ålder, så att detta kommer nu vid 27 år är typ två år för sent! 
Men hellre gråhårig än tunnhårig (flintskallig) som sin far eller hur?
Nu ska jag ut och powerwalka!

1 kommentar:

  1. Ja inte sjutton ska ni behöva skrapa is inomhus. Tyvärr kommer väl räkningen på elen sen då för att hålla elementen igång på övervåningen. /Åsa

    SvaraRadera