24 januari 2012

Morgonpromenad i 2 minus



Sovit halvrackligt i natt, vaknade 6.30 och kunde inte somna om. Blir att försöka sova på dagen idag istället. Ska jobba en extranatt i natt, helt frivilligt. En natt med  Syster Anne vill man inte missa!

Idag klockan 10.00 så stod jag på angiven plats i allén och väntade på mitt promenadsällskap.
Fattar ni? Klockan 10.00? Jag som brukar kliva upp vid den tiden, men nu är det nya tider.

Anne och Linus

Linus gillar snö......

 Vi gick en promenad till Lejondal i snabbt tempo, Linus lyfte på benet på varenda grässtrå, sten och viadukt.
Promenaden tog 50 minuter och jag plussade på mitt Propointskonto med 5 st i aktivitetspoints.
Vilket i klartext betyder att jag får äta dessa 5 extra under denna vecka i fall jag vill.
Det vill jag inte, jag har fullt upp att få i mig mina dagliga PP. Men ett mycket bra sätt att "tjäna" ihop extra om man ska iväg på något partaj, middag eller fylleslag kommande veckoslut.

Hemma igen så åt jag frukost och gosade med kissen som säkert undrade om mamma hans hade fått fnatt. Går ut frivilligt, på morgonen och dessutom är det vinter, obehaglig snö och 2 minus?!
Men har man bestämt sig så har man!

Nu har jag däremot bestämt mig för att sova en stund. Känner tröttheten komma över mig.......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar