24 januari 2012

Pippi idag!


Jag somnade till slut efter lunch och sov ett par timmar. Gustav sov också, vi skedade faktiskt ett tag. Ett förslag från hans sida ska tilläggas. Varmt och mysigt!

Kom på klockan 15.30 att jag hade missat lunchen, är inte van att luncha. Så då var det bara att fixa till min favoritlunch sen en vecka tillbaka. Tre knäckemackor med Keso och skivad paprika på.
Och så kaffe förstås. Denna lunch kostar bara 5 PP!

Dagens middag ser ni på bilden. En pippifilé, fylld med en skiva lufttorkad skinka och smaksatt Philadelphiaost. Träpinnen ingår inte i Propointsen utan var mest för att hålla ihop hela härligheten.
Ugnsrostad potatis och morot, sen lite fräsch sparris.
En kall örtssås gjord på creme fraiche med lite basilika och Herr Per Silja i.
10 PP var allt det här goda värt. Och därmed har jag 8 st kvar till i kväll.....puh!
Blir lite riskakor till kvällskaffet på jobbet då! 
Tycker jag äter hela tiden! 

Ska bli kul att få jobba med Anne i natt, hoppas verkligen hon har det lugnt ute på byn så vi hinner träffas lite.
Kul i går förresten! Min besöksräknare gick i topp när jag skrev om att jag numerara är Viktväktare. Detta och bilder från när det är fest i Pettssonska då är min blogg som mest välbesökt.
Det är alltså sånt ni gillar att läsa? Party och tjocka Ewa....haha!

Nu ska jag dricka lite kaffe, torka till håret och packa jobbväskan.

Ha en bra kväll mina vänner




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar