17 januari 2012

Lagom är bäst


Godmorgon säger jag från Pettssonskas köksbord!
Vi det här laget vet ni redan att jag sover som en död ända fram tills det är dags att gå upp och det är både mörkt ute samt att kaffetarmen skriker.
Så även i dag! Jag är glad åt att man inte har några problem på den biten...

Nattens jobb då undrar ni förstås?  Jodå, en klassisk lagomnatt skulle jag vilja påstå. Lagom av allt, det är alltid bäst.

Ensamt och tråkigt förstås på efternatten men nu är det bara att stå ut, snart börjar mitt nya jobbliv. Ett jobb där man helt plötsligt har arbetskamrater HELA natten och dessutom TRE stycken!
Kommer kännas så underbart och framförallt ovanligt.

Idag kommer jag inte göra många knop. Ska bara ha lite pälsvård på Prinsen, märkte att han hade en tova under hakan. Den måste klippas.
Lite middag ska vi också ha, även idag. Jag gör det enkla möjligast, köttfärssås med makaroner.
Lite tråkigt kanske men det får duga.

Sen i natt är det jobb igen, håll tummarna för att det  blir ytterligare en lagomnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar