29 januari 2012

Jag träffade Emil!



Landat i soffan och är alldeles allena. Mina söta familjemedlemmar har lagt sig, allihopa.
Dom har ju ett jobb att sköta i morgon därav det tidiga sänggåendet.
Jag själv ska inte jobba förrän tisdag klockan 20.45, så jag kan hålla igång ett tag till.

Idag gick vi ut och powerwalkade i 5 minus. Maken iklädde sig idag en annan dresscode än i går. I dag var det mera den avslappnande stilen. Jeans, rutig skjorta, v-ringad tröja, Dressmanöverrock i ull, raggsockor och vandringskängor. Och sen såklart mössa, vantar och halsduk.
Men denna klädsel kunde vi gå inne i samhället och inte som igår när han var mulleklädd.
Då höll vi oss på skogsvägen.

Jag hoppade av den snabba promenaden vid sporthallen medans maken fortsatte hemåt för att börja med middagen.
Jag ville titta damlagets hemmamatch som började vid 17.30.

Blev jätteglad när jag för första gången fick se detta lilla underbarn på riktigt! Lilla Emil snart 9 månader ung och jag har aldrig sett han live, inte förrän nu. Min lyckodag!
Han var i sporthallen med sin pappa Patrik för att heja på mamma Renée som sprang som en skållad råtta på planen. Mål gjorde hon också! Bra jobbat!
Jag nöp han i kinden för att se om han var på riktigt och han verkade gilla det, han skrattade i alla fall.
Söt är han, och det är ju inga som helst tvivel vem som är hans far!

Bilden ärligt snodd från mamma Renées FB

Sen kom stolta morfar Lasse och skulle gulla med Emil, han tyckte jag skulle skaffa mig egna barnbarn!
Och det är klart jag ska....nångång!
Det var kul att få träffa denna fina lilla kille och jag är glad att han inte var rädd för tant Ewa.

Damerna spelad kanon, fast jag tror kanske inte att motståndet var det svåraste.  När jag gick hem ledde dom med 6-1.
Hemma igen så var det bara att sätta sig och äta. Lille Rolf hade lagat helstekt nötytterfilé med ugnsrostad potatis, tzatsiki och sallad.
Mätt som ett troll, blev det lite matkoma i soffan innan vi satte tänderna i en saftig fruktsallad.

Ja, där har ni min söndag! Nu ska jag koncentrera mig på Wallander.

Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar